15. prosince 2008

Kuřáci smrdíte!

Zase jsem si jednou vedl menší statističku, snad abych měl něco v ruce, když zas budu jednou brojit proti kuřákům. Jo, jsou to strašný magoři a jsou všude! Z grafu dole vyplývá, že se mi jen jednou jedinkrát v posledních 3 týdnech poštěstilo, abych nemusel cítit ten strašný a nezdravý smrad, při kterým se mi otvírá kudla v kapse a pokaždý se naštvu. Dlužno říct, že to byla zrovna sobota a já za celý den nevytáhl paty z bytu. Asi nemusím popisovat, kde se ti ignoranti všude vyskytujou, spíš bych tu napsal pár slov k takovýmu zamyšlení:
Kuřáci sice úplně nejčastěji umíraj na kardiovaskulární onemocnění, ale na rakovinu jich skončí taky dost. Při "vhodnejch" podmínkách stačí v podstatě jedna molekula, aby taková rakovina v těle začala. V cigaretě jsou tisíce látek, který ji mohou vyvolat. Při pohledu na Avogadrovo číslo se až hlava zatočí z toho, kolik karcinogenních molekul na mě v posledních 3 nedělích zaútočilo. Nebudem to počítat, ale bylo toho fakt hodně a to se snažim kuřákům vyhýbat, zadržuju dech,... A to nepočítám jiný škodliviny v našem životním prostředí. Tahle je ale přece úplně zbytečná, tak si to nenechme líbit, máme snad stejný právo na čistej vzduch jako kuřáci na cígo, ne?!